Reģistrācijas forma

Privātuma paziņojums

 

Ievads

Šis privātuma paziņojums atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 95/46/EK (1995. gada 24. oktobris) par personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2002/58/EK (2002. gada 12. jūlijs) par personas datu apstrādi un privātās dzīves aizsardzību elektronisko komunikāciju nozarē (direktīva par privāto dzīvi un elektronisko komunikāciju).

Tīmekļa lapa Enterbank.lv

Tīmekļa lapa enterbank.lv pieder Ventspils Digitālajam centram, Akmeņu iela 3, Ventspils, Latvija, LV-3601, Reģ. nr.  90001517332. Ventspils Digitālais centrs ciena jūsu privātumu un apņemas aizsargāt iegūto personas datu privātumu un konfidencialitāti. Mūsu privātuma paziņojuma mērķis ir parādīt mūsu stingro apņemšanos aizsargāt to personu privātumu, kas sniedz personas datus Ventspils Digitālajam centram un tam piederošajām tīmekļa lapām. Šajā privātuma paziņojumā ir aprakstīts, kā mēs ievācam informāciju no jums un par jums un kādiem mērķiem to izmantojam, tādējādi varēsiet izlemt, vai vēlaties mums šo informāciju sniegt.

Apmeklējot vietni ENTERBANK vai citādi sniedzot personas informāciju Ventspils Digitālajam centram, jūs pieņemat šajā privātuma paziņojumā aprakstīto praksi un piekrītat tai.

Šajā privātuma paziņojumā jēdziens "apmeklētājs" attiecas uz mūsu vietņu apmeklētājiem, kas vēl nav inkubatora biedri, kas kļūst par inkubatora biedriem, kā arī tiem, kas nekļūst par biedriem; neatkarīgi no tā, vai jūs augšupielādējat informāciju mūsu vietnēs, lejupielādējat to vai vienkārši apmeklējat mūsu vietnes. Jūs varat nesniegt noteiktu informāciju, izmantojot mūsu vietnes, tādā gadījumā jums varētu nebūt iespējams izmantot daudzas vietnēs pieejamās iespējas.

1. KĀDU INFORMĀCIJU APKOPOJAM UN KUR?

Mūsu apkopotā informācija var ietvert jūsu personas informāciju, piemēram, jūsu vārdu, kontaktinformāciju, IP adreses, tiešsaistes tērzēšanas ziņas, produktu un pakalpojumu izvēles un pasūtījumus vai citu informāciju, kas jūs individuāli raksturo.

Parasti informāciju par jums apkopojam šādi:

  • jūs sniedzat mums savu personas informāciju, izmantojot tērzēšanas pakalpojumu, e-pastu vai cita veida saraksti, telefona zvanus, tīmekļa veidlapas vai citus līdzekļus;
  • mēs izmantojam automatizētus tehniskus līdzekļus, lai apkopotu informāciju par visiem tīmekļa lapas apmeklētājiem, piemēram, izmantojot sīkfailus;
  • no trešo pušu piegādātājiem;
  • ENTERBANK filiāles Eiropas Savienības teritorijā var sniegt uzņēmumam ENTERBANK personas informāciju par to topošajiem vai esošajiem biedriem.

Tīmekļa apmeklējums

Jūs varat apmeklēt mūsu vietni šādi:

  • izmantojot savu pārlūku, lai atvērtu mūsu vietnes, tostarp (bet ne tikai) www.enterbank.lv, www.ebterbank.lt;
  • aplūkojot reklāmu, kas izvietota trešās puses vietnē, kas saņem saturu no mūsu tīmekļa servera;
  • skatot e-pastu, kas saņem saturu no mūsu vai trešās puses tīmekļa servera.

 

Apmeklējot mūsu vietni, mūsu serveris reģistrē jūsu IP adresi (unikālās tīkla adreses), jūsu apmeklējuma laiku un ilgumu, kā arī laiku un ilgumu, kuru pavadāt, aplūkojot mūsu vietnes lapas. Ja nokļūstat mūsu vietnē, noklikšķinot uz apmaksātas reklāmas (tostarp uz apmaksāta meklētājprogrammas rezultāta) vai saites e-pastā, mēs iegūsim informāciju par jūsu apmeklējumu no šīs saites. Ja nokļūstat mūsu vietnē, noklikšķinot uz neapmaksāta avota, piemēram, uz saites neapmaksātā meklētājprogrammas rezultātā vai neapmaksātas saites citā vietnē, mēs varam iegūt informāciju par jūsu apmeklējumu no šī avota, ciktāl mēs spējam to izdarīt. Mēs varam arī iegūt informāciju par jūsu datora pārlūkprogrammas veidu un operētājsistēmu.

Tīmekļa apmeklējuma laikā jūsu cietajā diskā var tikt saglabāts sīkfails. Sīkfails ir unikāls burtciparu identifikators, ko mēs izmantojam, lai noteiktu apmeklējumu avotu un unikālo apmeklējumu skaitu mūsu vietnē, neatkarīgi no tā, vai šie apmeklētāji ir atkārtoti apmeklētāji. Sīkfailus nevar izpildīt kā kodu vai izmantot vīrusu nogādāšanai.  Citi serveri nevar sīkfailus nolasīt un nevar no tiem iegūt personas informāciju. Sīkfaili ir identifikators, ko lietojat gan jūs, gan mēs, lai mēs varētu uzlabot mūsu vietnē sniegtos pakalpojumus. Ja nevēlaties, lai jūsu datorā tiktu izvietoti sīkfaili, varat tos atspējot tīmekļa pārlūkprogrammā. Šo iespēju parasti var atrast pārlūkprogrammas drošības iestatījumu sadaļā. Tomēr, lūdzu, ņemiet vērā, ka sīkfailu atspējošana pārlūkprogrammā var traucēt mūsu vietnes, kā arī citu vietņu un interaktīvo pakalpojumu izmantošanu.

Tīmekļa bāksignāls, saukts arī par tīmekļa informatoru, ir neliels attēls (parasti 1 x 1 pikselis), kas tiek iegults tīmekļa reklāmā, e-pasta ziņojumā vai mūsu vietnes lapā, bet jums nav redzams. Skatot kādu mūsu vietnes lapu, e-pasta ziņojumu vai reklāmu, tīmekļa pārlūkprogramma pieprasīs tīmekļa bāksignālu no tīmekļa servera, kas savukārt jūsu tīmekļa pārlūkprogrammā ievietos sīkfailu, kas satur unikālu identifikatoru. Šis unikālais identifikators tiks savienots ar reģistrēto informāciju, lai izsekotu jūsu darbībām mūsu vietnē un noteiktu satura un reklāmas kampaņu efektivitāti.

Tīmekļa apmeklējuma laikā mēs neapkopojam jūsu personas informāciju, bet informācija par tīmekļa apmeklējumu var būt saistīta ar citu informāciju (tostarp personas informāciju), ko mēs apkopojam no jums, izmantojot tērzēšanas pakalpojumu, tīmekļa veidlapas un citus līdzekļus, kas aprakstīti šajā privātuma paziņojumā.

Saites uz vietnēm, kas nav ENTERBANK vietnes

Jūsu ērtībai un informācijas nolūkos mēs varam sniegt saites trešo pušu vietnēm. Šo vietņu privātuma politika var atšķirties no ENTERBANK politikas, šo politiku nekontrolē ENTERBANK, un uz to neattiecas šis privātuma paziņojums. Mēs nepārstāvam trešo pušu vietnes. Pirms savu personas datu iesniegšanas, mēs aicinām jūs izskatīt šo vietņu privātuma politiku.

Sensitīva informācija

Mēs apzināti neapkopojam un neglabājam, kā arī nevēlamies, lai jūs sniegtu jebkādu informāciju, kas saistīta ar jūsu medicīnisko vai veselības stāvokli, rasi vai etnisko piederību, politiskajiem vai filozofiskajiem uzskatiem, reliģisko piederību vai citu sensitīvu informāciju.

Bērnu privātuma aizsardzība tiešsaistē

Mūsu pakalpojumi nav izstrādāti vai paredzēti bērniem līdz 14 gadu vecumam, un mēs apzināti neapkopojam un neglabājam informāciju par personām, kas nav sasniegušas 14 gadu vecumu.

2.   KĀDAM NOLŪKAM MĒS IZMANTOJAM ŠO INFORMĀCIJU?

Personas informācija

Mēs varam izmantot jūsu informāciju, lai apstrādātu jūsu pakalpojumu pieprasījumus, sniegtu pakalpojumus, sazinātos ar jums par pakalpojumu pieprasījumiem, sniegtu piekļuvi vietnes drošajām zonām un izskatītu, attīstītu un pastāvīgi uzlabotu mūsu tiešsaistē piedāvātos produktus, pakalpojumus un piedāvājumus. Mēs šo informāciju arī izmantojam, lai novērstu vai atklātu krāpniecisku rīcību vai mūsu vietnes ļaunprātīgu izmantošanu un ļautu trešajām pusēm sniegt tehniskas, loģistikas vai cita veida funkcijas mūsu vārdā.

Kontaktinformācija

Apmeklētāju datus mēs izmantojam, lai nosūtītu apmeklētājiem informāciju par mūsu uzņēmumu un nepieciešamības gadījumā sazinātos ar tiem. Vēl iegūto informāciju mēs izmantojam, lai uzlabotu mūsu vietņu saturu, un izmantojam arī kā mācību materiālu mūsu darbiniekiem. Brīdī, kad mēs pieprasām informāciju, apmeklētājiem tiek dota iespēja izvēlēties.

Informācija par tīmekļa apmeklējumu

Informāciju par tīmekļa apmeklējumu mēs izmantojam, lai noteiktu interesi par mūsu tīmekļa lapām un attiecīgi pilnveidotu tās, kā arī izstrādātu tirgvedības plānus, pielāgotu jūsu aplūkoto saturu, balstoties uz jūsu aktivitāti iepriekšējo apmeklējumu laikā, un pārvaldītu mūsu vietni.

  • Apmeklētāja IP adresi mēs izmantojam, lai palīdzētu noteikt problēmas mūsu serveros un pārvaldītu mūsu vietnes.
  •  Sīkfailus mēs izmantojam, lai atpazītu apmeklētājus kā unikālos apmeklētājus (kā skaitli), kad tie atgriežas mūsu vietnēs, piemēram, ja konkrētā dienā mūsu vietni apmeklē 1000 apmeklētāji, mēs varam izmantot sīkfailus, lai uzzinātu, cik apmeklējumi tika veikti no vienas pārlūkprogrammas (viena apmeklētāja). Sīkfailus mēs varam arī izmantot, lai uzzinātu katra =apmeklējuma avotu un to, vai konkrēts apmeklētājs ir apmeklējis mūsu vietni vairākkārt. Citi sīkfailu izmantošanas mērķi: pielāgot saturu, kas vislabāk atbilst jūsu interesēm; veidot anonīmu, apkopotu statistiku, kas ļauj mums saprast, kā lietotāji izmanto mūsu vietni, un palīdz uzlabot mūsu vietnes struktūru (šādā veidā mēs nevaram identificēt apmeklētājus personīgi); uzzināt mūsu vietņu anonīmo apmeklētāju skaitu.

Mēs izmantojam informāciju, ko mums sniedzat tālruņa sarunas laikā, izmantojot tērzēšanas pakalpojumu, e-pastu, tīmekļa veidlapas un citus saziņas veidus, lai sazinātos ar jums par pakalpojumiem, kas jūs varētu interesēt. Ja jūs izvēlaties izmantot kādu pakalpojumu tiešsaistē, izmantojot tīmekļa veidlapu, mēs izmantojam šo informāciju, lai izveidotu jūsu kontu un nodrošinātu piekļuvi pakalpojumiem. Informācija, kuru iesniedzat rakstiski, piemēram, izmantojot tērzēšanas pakalpojumu, e-pastu un tīmekļa veidlapas, tiek arhivēta un var tikt savienota ar informāciju, ko mēs apkopojam par jūsu tīmekļa apmeklējumiem.  Jūsu tālruņa zvans var tikt ierakstīts pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai, un jūsu zvana laikā sniegtā informācija var tikt ievadīta mūsu sistēmās, lai izmantotu to šajā punktā aprakstītajiem nolūkiem.

3. PERSONAS INFORMĀCIJAS IZPAUŠANA

Mūsu apkopotā personas informācija ir paredzēta tikai iekšējai lietošanai, un tā netiks izpausta nevienai personai ārpus Ventspils Digitālā centra (izņemot trešajām pusēm, kas sniedz pakalpojumus Ventspils Digitālajam centram un veic funkcijas mūsu vārdā, bet šādā gadījumā personas informācija tiks izpausta tikai tādā apmērā, kas ir nepieciešams šo funkciju veikšanai, un pusēm netiks atļauts šo informāciju izmantot nekādiem citiem nolūkiem), ja vien šādai izpaušanai nav dota jūsu piekrišana.

Ja jūs pārkāpjat mūsu noteikumus un nosacījumus vai vietnes noteikumus vai mūsu pienākums ir izpaust vai kopīgot jūsu personas datus juridisku iemeslu dēļ, mēs drīkstam izpaust jūsu informāciju atbilstošajai iestādei. Tas var ietvert informācijas apmaiņu ar citiem uzņēmumiem un organizācijām aizsardzībai pret krāpšanu. Jo īpaši, mēs varam izpaust apkopoto informāciju trešajām pusēm, ja mēs uzskatām, ka tas ir nepieciešams, lai ievērotu likumu, īstenotu mūsu likumiskās tiesības, aizsargātu citu tiesības un drošību vai palīdzētu nozares centieniem kontrolēt krāpšanu, surogātpastu vai citu nevēlamu uzvedību.

Mēs varam izpaust apkopoto informāciju trešajām pusēm, ja informācija ir sniegta, lai šāda trešā puse var sniegt mums savus pakalpojumus, ar noteikumu, ka šī trešā puse ir piekritusi izmantot vismaz tāda paša līmeņa privātuma aizsardzību, kā tas aprakstīts šajā privātuma paziņojumā, un tai ir atļauts izmantot šo informāciju, tikai lai sniegtu mums pakalpojumus.

4.    JŪSU INFORMĀCIJAS DROŠĪBA

Ventspils Digitālais centrs ievēro nozares labāko praksi un metodes attiecībā uz drošības pasākumiem mūsu rīcībā esošās informācijas zaudēšanas, ļaunprātīgas izmantošanas un pārveidošanas novēršanai. Lai aizsargātu iegūto informāciju, mēs piemērojam dažādus drošības pasākumus atbilstoši informācijas veidam, tostarp, šifrēšanu, ugunsmūrus un piekļuves kontroli. Mēs glabājam jūsu sniegto informāciju datorsistēmā, kas izvietota aizsargātā vietā ar ierobežotu piekļuvi. Apmeklētāju tekstuālā informācija sūtīšanas laikā tiek šifrēta, mūsu uzņēmuma datu bāzēm tikai nepieciešamības gadījumā var piekļūt tikai Ventspils Digitālā centra darbinieki, darbuzņēmēji un aģenti, kas ar Ventspils Digitālo centru ir noslēguši konfidencialitātes līgumu un ir uzņēmušies saistības tā ietvaros. Visa informācija tiek glabāta serveros Eiropas Savienībā, Latvijā. Ventspils Digitālais centrs neuzņemas atbildību par lietotāju publicēto vai glabāto saturu vietnē enterbank.lv.

5. LIETOTĀJA ATBILDĪBA

Lietotāji apliecina un piekrīt šādiem pienākumiem saistībā ar saturu, ko tie publicē vai glabā vietnē Enterbank.lv:

Saturs nedrīkst būt nelikumīgs, aizskarošs, aizvainojošs, neslavu ceļošs vai rasistisks.
Saturā netiek pārkāptas trešo pušu personību vai personas datu tiesības.
Saturā netiek pārkāptas intelektuālā īpašuma tiesības.
Saturs nekādā veidā nav krimināli sodāms.
Saturs atbilst spēkā esošajai vietējai, Eiropas un starptautiskajai likumdošanai.

Par publicētā satura izmantošanu informatīvos nolūkos ir atbildīgs tikai publicētājs, un Ventspils Digitālais centrs nav atbildīgs par satura pareizību un noderīgumu.

6.    DATU INTEGRITĀTE

Mūsu apkopotie personas dati ir atbilstoši to lietošanas nolūkiem. Ventspils Digitālais centrs iespēju robežās nodrošina, ka dati to paredzētajam nolūkam ir uzticami, pareizi, pilnīgi un aktuāli.

 7.   TIESĪBAS PIEKĻŪT SAVAI PERSONAS INFORMĀCIJAI

Ja uzskatāt, ka mums pieejamā jūsu personas informācija ir nepareiza vai tiek vai var tikt neatbilstoši izmantota, lūdzu, sazinieties ar mums pa e-pastu support@enterbank.lv, un mēs šo informāciju atbilstoši izlabosim, izdzēsīsim vai ierobežosim tās izmantošanu.

8.  PĀRBAUDE

Lai nodrošinātu atbilstību šim privātuma paziņojumam, Ventspils Digitālais centrs izmanto pašnovērtējuma metodi. Ventspils Digitālais centrs regulāri pārbauda, vai privātuma paziņojums ir precīzs, visaptverošs, izvietots redzamā vietā, pilnībā īstenots un atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 95/46/EK, kā arī katru gadu veic pašnovērtējumu, lai nodrošinātu, ka tiek ievērotas visas atbilstošās privātuma prakses. Darbiniekiem tiek nodrošinātas atbilstošas apmācības, un pastāv iekšējas procedūras periodiskai mērķu izskatīšanai.

9.   UZZIŅAS VAI SŪDZĪBAS

Ja jums ir jautājumi vai sūdzības par šo privātuma paziņojumu vai mūsu informācijas apkopošanas praksi, sazinieties ar mums pa e-pastu support@enterbank.lv vai rakstiet uz ENTERBANK, Ventspils Digitālais centrs, Akmeņu iela 3, Ventspils, Latvija, LV-3601. Mēs izskatīsim šo jautājumu un risināsim jautājumus, kas jums radušies saistībā ar privātumu. Ja neesat apmierināts ar jautājuma izskatīšanu un esat apmeklētājs no ES, sazinieties ar Eiropas Datu Aizsardzības uzraudzītājiem.

9.   IZMAIŅAS

Mūsu uzņēmējdarbība nepārtraukti mainās, un arī mūsu privātuma paziņojums var mainīties. Lai aplūkotu jaunākās izmaiņas, regulāri apmeklējiet mūsu vietni; tomēr, mēs nekad būtiski nemainīsim savu politiku un praksi attiecībā uz iepriekš apkopotas personas informācijas aizsardzību bez jūsu iepriekšējas piekrišanas. Šis privātuma paziņojums pēdējoreiz tika atjaunināts 2012. gada 22. februārī.

 

 

 

Es piekrītu ENTERBANK noteikumiem
lai ielādētu citu attēlu nospiediet uz tā
Click to reload image
Lai veiksmīgi pabeigtu reģistrēšanos, lūdzu, augstāk esošajā lauciņā ierakstiet matemātiskās vienādības rezultātu!

Publiskā runa

Māris Upenieks - Publiskā runa

 00:21 – 09:22

  1. nodaļa - No kā sastāv runa?

Ievadā tiek īsi pastāstīts, kas ir publiska runa, proti, tā ir runa, kas tiek runāta jebkādas auditorijas priekšā, neatkarīgi no tā, cik liela tā ir.

Publiska runa var būt kā prezentācija, kur tiek izmantoti flipčārti, slaidi vai PowePoint., kā arī uzstāšanās dažādās konferencēs.

Šajā nodaļā tiek atbildēts jautājums – kam jābūt ietvertam runā un kā tā tiek veidota? 

1)      Sasveicināšanās – vispirms ir jāuzrunā augstākstāvošās personas, ekselences, ja tādas auditorijā ir. Īsi jāiepazīstina ar sevi - kā jūs sauc, kas esat, ko pārstāvat.

2)       Pēc tam seko runas četras pamatdaļas:

          i.      problēma;

        ii.      risinājums;

       iii.      kritēriji;

      iv.      argumentācija – šī ir svarīgākā runas daļa, kas aizņem aptuveni 2/3 no runas. Argumentiem ir jābūt detalizētiem paskaidrojumiem, tie nedrīkst tikai nosaukt situāciju.

3)      Nobeigums. Nobeigumā īsumā atgādiniet, par ko bija runa (apm. 30 sek.) un pēc tam seko atvadīšanās.

Atslēgas vārdi: publiska runa, auditorija, prezentācija, flipčārti, PoverPoint, uzstāšanās

runa, sasveicināšanās, problēma, risinājums, kritēriji, argumentācija, arguments, nobeigums.

09:22 – 16:50

2. nodaļa - Sagatavošanās

Šajā nodaļā tiek izklāstīts kā sagatavoties runai un ar piemēriem parādīts, ko un kā nepieciešams iesildīt pirms uzstāšanās.

Pirms uzstāšanās lielāko daļu enerģijas patērē smadzenes. Uztraucoties un nepārtraukti domājot par runu visas asinis aizplūst uz smadzenēm. Tāpēc, ja neesat pirms uzstāšanās iesildījis savu ķermeni, var trīcēt kājas un rokas. Webināra autors prezentē praktisku vingrinājumu, ar kuru vislabāk iesildīt savu ķermeni – shake down jeb lejup kratīšanās.

Kad ķermenis ir iesildīts ir nepieciešams iesildīt arī balsi. To var izdarīt ar dažādām skaņām, piemēram, bzzzz vai sssss, kā arī ļoti labi palīdz mēles mežģi.

Pie iesildīšanās pieder arī atslābināšanās. Šeit var izmantot meditāciju. Webināra autors arī iesaka vingrinājumu, kur domājot par visām ķermeņa daļām, jāiedomājas, ka tām cauri plūst gaisma.

Lai uzstāšanās būtu veiksmīga, ir nepieciešams iepriekšējā vakarā, naktī, kārtīgi atpūsties un izgulēties.

Atslēgas vārdi: iesildīšanas, ķermenis, balss, elpošana, satraukums, down shakeing, lejup kratīšanās, mēles mežģis, atslābināšanās, meditācija.

16:50 – 21:57

3. nodaļa - Kā uzvesties uz skatuves

Šajā nodaļā tiek īsi izklāstīts, kā pareizi uzvesties uz skatuves. Tiek ieskicētas divas pamatsituācijas – kad pa skatuvi var brīvi staigāt un kad runa ir jālasa pie tribīnes.

Ja ir iespēja brīvi staigāt pa skatuvi, svarīgi ņemt vērā, ka runai ir jāsakrīt ar gaitu, kā arī žesti un kustības jāsaskaņo ar runu, lai tie runu papildinātu, nevis traucētu klausītājiem uztver jūsu teikto.

Ja runājat pie tribīnes, ir jāuzmanās, lai ar pirkstiem nebungātu pa tās virsmu vai arī nepārnestu savu svaru uz tribīni jeb nestutētos uz tās. Stāvot pie tribīnes ir svarīgi atbrīvot ceļgalus, lai jūs neizskatītos stīvi. Šīs kļūdas rada nervozu un nenopietnu iespaidu.

Tribīnes pluss ir tas, ka uz tās varat ērti turēt savus pierakstus, kā arī tā daļēji paslēpj jūs –jūsu fiziskos trūkumus.

Atslēgas vārdi: skatuve, tribīne, runa, žesti, kustības, kļūdas

 

21:57 – 29:09

4. nodaļa - Kas jāņem vērā runājot

Ceturtajā nodaļā tiek uzskaitītas vairākas svarīgas lietas, kas jāņem vērā, runājot runu.

1)      Acu kontakts. Ir ļoti svarīgi veidot acu kontaktu ar auditoriju. Sameklējiet kādu paziņu vai vienkārši kādu cilvēku, kura sejas izteiksme liecina par to, ka viņš ir pret jums labvēlīgi noskaņots. Nedrīkst skatīties tikai uz vienu cilvēku, nepieciešams paskatīties arī uz citiem.

2)      Pieraksti. Māris uzsver, ka ir jāizmanto pieraksti, lai vajadzības gadījumā varētu tajos ieskatīties. Lietojot pierakstus, ir jāņem vērā, ka ir jālieto mapīte, un tos nedrīkst turēt priekšā sejai.

3)      Elpošana. Runājot ir jāatceras, ka ir dziļi un vienmērīgi jāelpo.

4)      Sejas izteiksme. Sejā ir jāatspoguļo emocijas.

5)      Balss kontrole. Lai klausītāji negarlaikotos, ir jāizmanto dažādas balss izteiksmes un uzsvari. Citādi runa būs monotona, un klausītāji nebūs spējīgi to uztvert.

6)      Prāta mežģi. Ja klausītājiem uzdosiet, piemēram, jautājumu – vai atceraties kā bērnībā...?, klausītājs aizdomāsies, un jūs zaudēsiet viņa uzmanību. Ja uzdodat šādu jautājumu, tad pašiem uz šo jautājumu ir arī jāatbild.

Atslēgas vārdi: acu kontakts, sejas izteiksme, akmens seja, pokerseja, emocijas pieraksti, mape, seja, elpošana, balss kontrole, uzsvari, prāta mežģi

                29:09 – 32:57

5. nodaļa – Kļūdas

Šajā nodaļā tiek apskatītas izplatītākās kļūdas, no kurām ir jāuzmanās uzstājoties.

1)      Nedrīkst lietot vulgāru valodu, ja vien tas nav kāds izņēmuma gadījums, kur nepieciešams uzrunāt konkrētu auditoriju. Ir jālieto laba literāra valoda.

2)      Nedrīkst runāt pārāk ilgi. Ja runa būs pārāk gara, jūs tiksiet pārtraukts, auditorijai apniks jūsos klausīties, un tas parāda arī to, ka nepārvaldāt savu tēmu, jo nespējat īsi un konkrēti izteikties par to.

3)      Nekad nevajag atvainoties auditorijai – tas rada iespaidu, ka esiet nepārliecināts.

Runas beigās tiek norādīts, ka uzstāšanās prasme nāk ar laiku, un ir ļoti svarīgi laicīgi sagatavot savu runu, lai kamēr izkopsiet savu uzstāšanās prasmi, runas kvalitāte kompensētu nepilnības tās pasniegšanā.

Atslēgas vārdi: kļūdas, valoda, runas ilgums, atvainošanās, runas kvalitāte